Πως λοιπόν παντρεύονται κοινωνία και σχολείο. Το σχολείο σαν μία ζωντανή κοινότητα αποτελεί κομμάτι της κοινωνίας, προσφέρει τους μελλοντικούς πολίτες και μπορεί να συμβάλει σε προβλήματα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής όχι μόνο βοηθώντας στην επίλυση ενός προβλήματος, αλλά κάνοντας τους μαθητές κοινωνούς του προβλήματος.
Στην προσπάθεια μας θέλαμε να δείξουμε στο μαθητή ότι αυτό που φτιάχνει δεν είναι κάτι που απλά το κάνει για να μάθει το πώς κατασκευάζεται ή πως λειτουργεί. Θέλαμε να δείξουμε στο μαθητή, το γιατί το φτιάχνει και πως μπορούμε εμείς σαν πολίτες με τις δικές μας γνώσεις να συμβάλουμε στην επίλυση ενός προβλήματος που θα κάνει τη ζωή μας καλύτερη στο τόπο που ζούμε.
Την Τετάρτη 11-5-2016 στις 11:30πμ στην οδό Μαρτύρων μπροστά από το Εργατικό Κέντρο εγκαθιστούμε το μετρητή κυκλοφορίας σε πραγματικές συνθήκες.
Αναλυτικότερα
Η ιδέα
Βασικός στόχος της τεχνικής εκπαίδευσης είναι η παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων που γεμίζουν τους μαθητές με όσο το δυνατόν πιο χρήσιμα εφόδια για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας.
Απ? την άλλη πλευρά η τοπική κοινότητα έχει ανάγκες που στην σημερινή οικονομική συγκυρία έρχονται «δεύτερες», είναι όμως αναγκαίες στη βελτίωση της ζωής μας έτσι ώστε να ζούμε και να νοιώθουμε κάτοικοι μιας ανθρώπινης πόλης.
Πως λοιπόν παντρεύονται κοινωνία και σχολείο. Το σχολείο σαν μία ζωντανή κοινότητα αποτελεί κομμάτι της κοινωνίας, προσφέρει τους μελλοντικούς πολίτες και μπορεί να συμβάλει σε προβλήματα που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής όχι μόνο βοηθώντας στην επίλυση ενός προβλήματος, αλλά κάνοντας τους μαθητές κοινωνούς του προβλήματος.
Στην προσπάθεια μας θέλαμε να δείξουμε στο μαθητή ότι αυτό που φτιάχνει δεν είναι κάτι που απλά το κάνει για να μάθει το πώς κατασκευάζεται ή πως λειτουργεί. Θέλαμε να δείξουμε στο μαθητή, το γιατί το φτιάχνει και πως μπορούμε εμείς σαν πολίτες με τις δικές μας γνώσεις να συμβάλουμε στην επίλυση ενός προβλήματος που θα κάνει τη ζωή μας καλύτερη στο τόπο που ζούμε.
Έτσι λοιπόν ήρθαμε σε επαφή με τους ανθρώπους του Δήμου, συζητήσαμε για τις ανάγκες που υπάρχουν, μας έδωσαν ιδέες, μετρήσαμε τις δυνάμεις μας και ξεκινήσαμε. Όσον αφορά τα έξοδα της κατασκευής πρέπει να ευχαριστήσουμε το Δημοτικό Συμβούλιο που ανταποκρίθηκε στο αίτημα μας για την κάλυψη των εξόδων.
Η κατασκευή
Η κατασκευή έγινε από τους μαθητές της Β τάξης στην ειδικότητα των «Τεχνικών ηλεκτρονικών και υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων» με τις γνώσεις και δεξιότητες που παρέχονται στα μαθήματα «Ηλεκτρονικές Κατασκευές» και «Ηλεκτρονικές Διατάξεις».
Δημιουργήσαμε μία ηλεκτρονική πλακέτα που αποτελείται από τέσσερα βασικά στοιχεία:
- Τον αισθητήρα πίεσης που μετατρέπει την πίεση σε τάση.
- Το ρολόι πραγματικού χρόνου που καταγράφει την ημερομηνία και ώρα που περνάει ένα όχημα.
- Την κάρτα μνήμης (SD) που αποθηκεύει τα δεδομένα σε ένα αρχείο.
- Και τον μικροελεγκτή ?arduino? που υπολογίζει μέσω προγράμματος και συντονίζει όλα τα παραπάνω.
Οι μαθητές σχεδίασαν και κατασκεύασαν το κύκλωμα και την πλακέτα, ενώ στη συνέχεια την συναρμολόγησαν και υλοποίησαν την κατασκευή. Το πρόγραμμα γράφτηκε από τους καθηγητές του Τμήματος. Τέλος έγιναν μετρήσεις και δοκιμές.
Το αποτέλεσμα των μετρήσεων.
Η κάρτα μνήμης κρατάει τα δεδομένα σε ένα αρχείο με στοιχεία: Αριθμός μέτρησης, ημερομηνία και ώρα. Τα στοιχεία αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν για να υπολογιστούν οι χρόνοι στα φανάρια αλλά και οι ώρες αιχμής κυκλοφορίας των οχημάτων.
Η τελική Δοκιμή ? Παρουσίαση.
Την Τετάρτη 11-5-2016 στις 11:30πμ στην οδό Μαρτύρων μπροστά από το Εργατικό Κέντρο εγκαθιστούμε το μετρητή κυκλοφορίας σε πραγματικές συνθήκες.
Συντελεστές
Μαθητές: Εύη Μπουλά, Ντομένικο Τζαφέρι, Αρμάντο Ράμα, Αργύρης Στουπάς
Καθηγητές: Σταμάτης Ηλιαδάκης, Βασίλης Θεοδωράκης, Νίκος Ρερρές